Rowerowa stacja naprawcza – w jakie elementy powinna być wyposażona?

Rowerowa stacja naprawcza – w jakie elementy powinna być wyposażona?

Samoobsługowa stacja naprawy rowerów, to miejsce, gdzie użytkownicy pojazdów, takich jak rowery, deskorolki, motory i wózki mogą je samodzielnie naprawić i serwisować. Miejsca takie często powstają na stacjach benzynowych, w punktach miejskiego systemu wynajmu rowerów oraz mogą uatrakcyjniać na przykład kawiarnie czy restauracje w pobliżu tras rowerowych.

Rowerowe stacje naprawcze — jak są zbudowane?

Rowerowa stacja naprawcza z reguły wygląda jak pionowo ustawiona metalowa skrzynka, w której na linkach umieszczone są podstawowe narzędzia do naprawy pojazdów. Stacje BIKE TOWER wyróżniają obudowa ze stali nierdzewnej oraz linki mocujące narzędzia wykonane ze stali w oplocie z PCV o takiej długości, by korzystanie z narzędzi było swobodne, ale jego właściciel nie był narażony na ich kradzież. Dodatkowo na górze obudowy umieszczane są belki serwisowe, na których na czas naprawy można powiesić rower.

Samoobsługowe stacje naprawy rowerów — podstawowe i dodatkowe elementy wyposażenia

Warto, by stacja naprawcza wyposażona była w sprężarkę, dzięki której w łatwy sposób będzie możliwe dopompowanie opon, tak by miały właściwe ciśnienie. Urządzenie powinno posiadać adapter przystosowany do różnorodnych rodzajów wentyli. Alternatywą dla sprężarki jest pompka nożna z adapterem przewodu ciśnieniowego.

Podstawowe wyposażenie stacji obejmuje:

  • klucz nastawny,
  • klucz płaski w dwóch rozmiarach,
  • śrubokręt płaski,
  • śrubokręt krzyżakowy,
  • wkrętak TORX,
  • zestaw kluczy imbusowych,
  • łyżki do opon,
  • klucze nasadowe do deskorolki.

Dodatkowe wyposażenie stacji może stanowić:

  • złącze USB, służące do ładowania telefonu komórkowego lub świateł rowerowych,
  • ładowarka indukcyjna.

Przy wyborze urządzenia należy zwrócić uwagę, by mogło być ono ustawione na wolnym powietrzu, bez konieczności montażu dodatkowego zadaszenia.

Usterki pojazdów, które można naprawić na stacjach naprawy rowerów

  • poluzowanie drobnych elementów,
  • nieprawidłowa ilość powietrza w oponach,
  • przebita dętka,
  • zerwanie łańcucha,
  • poluzowane linki hamulców,
  • uszkodzenie przerzutek.

Źródło: https://novonord.com/

69

No Responses

Write a response