Czym jest wirtualny serwer i na co należy zwrócić uwagę przy jego wyborze?

Czym jest wirtualny serwer i na co należy zwrócić uwagę przy jego wyborze?

Aby wytłumaczyć, czym jest serwer wirtualny, warto najpierw skupić się na bardziej tradycyjnym rozwiązaniu w postaci serwera dedykowanego. W tym przypadku dany podmiot może dysponować całym komputerem, który pełni funkcję serwera przeznaczonego tylko dla jednej firmy. Wirtualne serwery dla biznesu i wirtualne serwery prywatne działają nieco inaczej. Dany podmiot dysponuje tylko konkretną częścią serwera VPS.

Wirtualne serwery prywatne dla firm – dlaczego warto je wybrać?

Za takim rozwiązaniem przemawia:

  1. stosunkowo niska cena. Ten czynnik jest bardzo ważny szczególnie dla firm, które na starcie nie chcą podejmować dużych inwestycji.
  2. możliwość korzystania z profesjonalnego wsparcia. W razie jakiegokolwiek problemu nie jesteśmy zdani jedynie na siebie. Podmiot, który dostarcza nam usługę, oferuje także fachową obsługę techniczną oraz serwisowanie.

Wirtualny serwer dla firm

Taką opcję przedsiębiorstwa wybierają coraz częściej. Szczególnie dotyczy to podmiotów małych i średnich. Wariant będzie korzystny dla firm, które potrzebują większej wydajności niż ta, zapewniania przez hosting współdzielony. Wirtualne serwery dla firm doceniane są nie tylko ze względu na funkcjonalność. Liczy się bowiem także cena. Niektóre przedsiębiorstwa nie chcą wydawać dużych funduszy na serwer dedykowany.

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Podczas wyboru serwera wirtualnego sprawdźmy takie kwestie jak ilość procesorów, pamięć RAM i przestrzeń. Bardzo ważne jest także to, jaki będziemy mieć dostęp do supportu i monitoringu. Dobrym pomysłem będzie też upewnienie się, czy wirtualne prywatne serwery dają nam dostęp do panelu służącego do intuicyjnego zarządzania.

Wirtualne serwery najczęściej są dostępne w różnorodnych pakietach. Na samym początku powinniśmy określić, czego oczekujemy od tego rozwiązania. Pod uwagę dobrze będzie wziąć także kwestie bezpieczeństwa oraz jakość obsługi klienta.

58

No Responses

Write a response